Dax att byta bort enkeldynan

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Har insett att jag inte längre är ensam i familjen. Skulle behöva hjälp med att hitta en bra maskin runt 30 000 kr som klarar av två vuxna. Dubbeldyna och back är krav. Jag vill gärna ha lite fart och lössnöegenskaper de gånger man är själv på maskinen.

D

Deleted member 9532

Polaris RMK 500, 600, 700 -99 (kan stiga uppemot 40.000 för dubbeldyna, men det går ju att köpa löst och sätta dit själv):hello:

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
RMK 600, 700 -99, även -98 då Liberty motorn kom, dock indy chassiet. Någon äldre Summit 600, eventuellt 583. Formula DLX -00/-01 zx-chassiet.

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Är inte RMK:n lite väl mycket mountin (har aldrig provat de årsmodeller ni nämner). Ni får gärna lämna lite mer info om RMK:n ni som kan. Vanliga fel, hur den går på led, att skjutsa med m.m.

Vill gärna få lite omdömen om SKS av lite äldre årsmodeller, typ 97,98 och 99.

D

Deleted member 9532

Min Farsa hade en RMK 500 för några år sedan. Har starkt för mig att det var 38mm kammar och det var absolut inget fel på lössnöegenskaperna! Efter den skotern bytte han till en Ski-Doo GTX 500ss och det blev en stor besvikelse i snön, jämförelse. Den gick bra och den enda nackdelen när man skjutsar är handtagen för passageraren. De är extremt trånga när man har vantar på sig så man greppar bara med fingertopparna, men det går ju att hålla i ryggstödet eller föraren. En annan fördel är ju att det finns pakethållare och packbox att köpa till. Den gick riktigt bra på leden också och är en utmärkt sporttouring åt båda hållen.

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
XLT SKS funkar ju också.. men ta med indychasiet.. inte en XLT touring.. då kan du aldrig svänga utanför leden utan att fastna.

D

Deleted member 9532

Vill rätta mig själv lite *Skäms* Det var en SKS min Farsa hade ingen RMK!