Defekt handvärme

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Hej där, tänkte fixa lite på skotern till veckan. Handvärmen på höger sida slutade att fungera förra säsongen så jag undrar vad det kan vara för fel. Kanske bara är glapp någonstans, men jag vet inte så mycket om skoter-el.. skulle vara tacksamt med lite hjälp på vad det skulle kunna vara för fel.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
På min hade en av kablarna slitits lös från lödpunkten på själva värmeelement-filmen i handtaget. Bara att löda tillbax isf.
Annars så brukar det vara galet tunna kablar till värmarna, så kolla efter kabelbrott.

R

RevMan

Vad är det för skoter vi pratar om?
Ski-doos handtag men integrerade handtagsvärmare håller inte riktigt så bra som man kunde önska, dock har dom blivit bättre.
De nya handtagsvärmarna till XP som går ända ut i hooksen hade kablar som var feldragna på de första årsmodellerna så dom lossnade lätt i sina lödpunkter.

marwik

Medlem
1 apr 2010
32
0
1
Sandviken
Nån som vet var man hittar Ski-doos handtag men integrerade handtagsvärmare? Ett av mina handtag har elementet gett upp, så skulle behöva ett nytt. Har en 03:a REV, och vad jag förstår så sitter inte det orginal, så undra när det kom på ski doos skotrar?