Jag såg just bilden som du hade i en annan tråd här på forumet. Det är alltså en gammal Arctic cat, med stålkammar på mattan, som du har. Då kan jag säga så här: Det går INTE dit en 38 cm matta utan att bredda boggien. Jag håller precis på med samma projekt på en Pantera. Jag skruvade lös boggien idag och ska bredda den på tisdag mest troligt. Avståndet mellan slidesskenorna är 22 cm på de där, alltså inte 26 cm som är standard. Men det går att bredda boggien utan större problem om man är lite händig. Kan du eller känner du nån som kan svetsa är det inga problem eftersom det bara är tre ställen som behöver breddas. Men du måste också göra en ny, längre axel längst bak för den ledade dämpningen, plus att du måste göra en längre axel för drivhjulen. Den är i aluminium original men det går säkert bra att göra den i vanligt svart fyrkantsjärn som man svarvar runt i ändarna för vändhjulen.
Det är nog allt tror jag om jag inte har missat nåt. Men tänk på att inte bredda boggien upptill i infästningen i bandtunneln utan bara göra längre rör mellan slidesskenorna så att yttermåttet blir 26 cm istället för nuvarande 22.
Lycka till igen // Lidde