Har precis blivit med skoter igen efter ett uppehåll på sisådär 20 år :bigsmile:
Köpte en Big Pipe X - 99 i helgen för en billig peng.
Har kollat igenom den och ska byta slides och så.
Dock var några lager i boggiehjulen dåliga och vändhjulens lager glappar en del.
Så tänkte nog byta lager i boggin, främre balataremmen måste bytas också.
Men den kanske man kan byta utan att plocka ut boggien?
Boggien är kortad till 307 och när jag släppt max på mattspänningen tycker jag fortfarande att mattan är ganska spänd.
Eftersom det var längesedan jag höll på med skotrar så tänkte jag höra om det är något speciellt man ska tänka på när man plockar ur/monterar boggien mer än att släppa på mattspänningen?
Vet att det kan vara trixigt att montera tillbaka boggien och att man kan använda spännband för att underlätta.
Hur monterar man lättast en G-type boggie?
Köpte en Big Pipe X - 99 i helgen för en billig peng.
Har kollat igenom den och ska byta slides och så.
Dock var några lager i boggiehjulen dåliga och vändhjulens lager glappar en del.
Så tänkte nog byta lager i boggin, främre balataremmen måste bytas också.
Men den kanske man kan byta utan att plocka ut boggien?
Boggien är kortad till 307 och när jag släppt max på mattspänningen tycker jag fortfarande att mattan är ganska spänd.
Eftersom det var längesedan jag höll på med skotrar så tänkte jag höra om det är något speciellt man ska tänka på när man plockar ur/monterar boggien mer än att släppa på mattspänningen?
Vet att det kan vara trixigt att montera tillbaka boggien och att man kan använda spännband för att underlätta.
Hur monterar man lättast en G-type boggie?
Last edited: