Jag har läst igenom det jag hittat om dom och efter vad folk säger så ska M serien vara bättre i ren lössnö, vilket är 90% av det jag kör men det får rakt emot vad mina kompisar säger som kör summit xp.
Det rör sig ju om samma pengar och kan inte skilja så hemskt mycket mellan dom så det kommer väl mer till driftsäkerhet och personlig smak. Själv lutar jag åt M8 för tillfället.
Men hur är det med efin på M8orna, nån som haft problem med det? Remätande? Och så givetvis den allmänna amerikanska "kvaliten" =)
Summitarna och deras variatorer, 400 mils motorras etc?
Bensin och remförbrukning dessa imellan?
Sen diverse mods som är ett måste på dom, drevningar, eventuella trim på m8 etc? kostnader/rackel skillnader därimellan?
Alla synpunkter på körglädje, alla jämförelse och alla tips gällade dessa maskiner mottages varmt.
Summit xrs är väl också på bordet men verkar vara svårt att hitta en fin.
Prisklass 60-90 tusen är väl vad jag tänkte lägga inom en månad cirka, och inget 400kg turborackel =)
MVH
Micke
Det rör sig ju om samma pengar och kan inte skilja så hemskt mycket mellan dom så det kommer väl mer till driftsäkerhet och personlig smak. Själv lutar jag åt M8 för tillfället.
Men hur är det med efin på M8orna, nån som haft problem med det? Remätande? Och så givetvis den allmänna amerikanska "kvaliten" =)
Summitarna och deras variatorer, 400 mils motorras etc?
Bensin och remförbrukning dessa imellan?
Sen diverse mods som är ett måste på dom, drevningar, eventuella trim på m8 etc? kostnader/rackel skillnader därimellan?
Alla synpunkter på körglädje, alla jämförelse och alla tips gällade dessa maskiner mottages varmt.
Summit xrs är väl också på bordet men verkar vara svårt att hitta en fin.
Prisklass 60-90 tusen är väl vad jag tänkte lägga inom en månad cirka, och inget 400kg turborackel =)
MVH
Micke