Jag har en MXZ 600-99 som beter sig lite konstigt, det är så att när jag rycker bort DESS nyckeln så fortsätter skotern att gå:hmmmm2: vet någon vad det kan vara?
Den ska fortsätta att gå, men du kan inte köra med den då motorn inte varvar mer än ca 3000 rpm.
D.E.S.S är ingen nödstopp.
/Nicke
När jag rykt bort DESSEN går den precis som vanligt, och jag kan stänga av den med knapen och sedan starta den igen. Jag tror att det är något glappt eftersom att ibland när jag rycker bort den så stannar den men de e sällan.
Är det ingen annan som varit med om nått liknande???
Nej, min skoter är inte "lånad" då skulle jag ju inte ens kunna köra med denOch du har inte "lånat" skotern av någon?
Lånat? Går det att koppla förbi VESS?Och du har inte "lånat" skotern av någon?
Den ska fortsätta att gå, men du kan inte köra med den då motorn inte varvar mer än ca 3000 rpm.
D.E.S.S är ingen nödstopp.
/Nicke
Därför att den inte kommer någon vart om den bara kan varva 3000.Får man fråga varför då man ska ha den kopplad till jackan/byxorna om den inte ska fungera som nödstopp ifall man ramlar av? :aetsch:
Har samma fel på min, Fast jag kan fortfarande åka efter jag ryckt ur dessen(den stoppar alltså inte vid 3000varv). Dock stänger jag av den så stoppar den vid 3000varv om jag inte har nyckeln i.
Det jag fått höra så är det en kabel nånstans som spökar. Men lat som man är koppla man in ett katastrof snöre i samma härva som vanliga nödstoppen
Jag har en MXZ 600-99 som beter sig lite konstigt, det är så att när jag rycker bort DESS nyckeln så fortsätter skotern att gå:hmmmm2: vet någon vad det kan vara?