Det är farligt med vinter!

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Nu har det hänt igen, att en mäniska har frusit ihjäl, en tysk turist utanför luleå.
Nu måste staten förbjuda vintern för den är ju livsfarlig, folk dör av kylan det är inte bra.
Inför nollvision så blir det säkert bra...

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Bra skrivet det är ju ungefär så SVT/SR håller på angående skoter åkningen i Sverige. Man kan undra om inte regeringen har bett Svt/SR att köra en kampanj mot den fria skoteråkningen i Sverige.
mvh: Bosse......

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Det är precis det jag menar, så länge den menskliga facktorn finns med, så kommer det att hända tråkiga saker det kommer vi aldrig ifrån...

D

Daniel

Får man inte dö i detta land ?

Varför får man inte köra skoter så hårt man vill så länge man inte riskerar eller stör andra människor ???
Inte bara på Crossbanor!

Nollvisionen kommer aldrig att gå igenom !!!
Och tack för det !
Tänk dig att köra 30km/h på Europavägen ???

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
De är klart att du får dö inget hinder från min sida, och hur bryr jag mig inte om.
Men om dom som styr detta land får som dom vill så kommer du inte att få använda ett motorfordon och i synnerhet inte en skoter.
Och det är väl inte kul, om du nu vill dö på en skoter.
Och det kommer inte stå på förens det är 30km/h på de svenska E-vägarna.
Här där jag bor så har vi 70km/h på vägar som håller 110km/h i norrland, och tro nu inte att jag är glad över detta!!!
När jag är ute och åker så blir jag närvklen över snigeltrafiken OCH fraföralt vägsaltet, tro mej...

Ps jag kommer inte att bli förvånad.