Div frågor ang dragon FST -08

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Hej.

Har köpt en Dragon FST 08. Och har några frågor.

Tycker det är väldigt hårt islag, när man ska åka iväg. även om man smyger på gasen så blir det ett kraftigt ryck när skoter börjar åka. Vad kan det vara?

Sen är styret glappt i sidled, om man har styret inställt i mitten. Högsta och lägsta lägena är bra. Men inte mitten. Någon fix?

//Daniel

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
plockade av plasten runt styret och letade reda på glappet, det glappar i klossen där man ställer in vinkeln på styret, förmodligen slitet. Rätt lätt att byta ut den delen också, men pratade med en ÅF och han sa att det glappar även på nya maskiner? verkar ju knas.

Ang det andra problemt.
Bytte variator remmen, och det vart mycket bättre. Har inte hunnit provköra något ännu. Men lät skotern stå på tomgång i några min, då började det tjuta i remmen. Det är rätt rem. har inte ändrat någon spänning eller så.

Kan det vara för det är helt ny och man inte kört in den, som den tjuter. Det slutar när jag kör framåt, eller bara lägger i backen. har som sagt bara kört ca 2 meter i garaget.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Annars så byt fjädern i Primär variatorn... Då får du lägre inslagsvarv...

Tjuter de när den går på tomgången? Ibland är de så för mig, men då gasar man till så skotern åker iväg lite då slutar de...

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Kör in remmen och kolla sen att du har rätt spel mellan skivorna i primären och remmen. Annars får du justera det med chims till rätt spel. Den ska inte driva framåt eller gnissla när remmen är rätt spännd, då är primären feljusterad. Man bytte ju red oxå -07 till -08 ...