Har ju varit dålig säsong för min skoter som började med att döda en voltregulator.
Köpte ny och montera. Men varför gick den sönder? Läst trådar där det påstås bero på dålig jord. Vart då?
Efter bytet funka den igen. MEN... Den börjar på full batterimätare men sjunker under färd. Startar jag om maskinen blir den full igen. Vad kan detta vara?
Mätte upp batteriet oladdat idag. 12.14 och då jag startade den visade den samma sak. Men höjde jag gasen till dragläget steg det till 12.18v. Hur mycket laddar en sköter typ?
Då jag hade den på tur sist så låg jag och körde 70 km\t en stund. Då tändes Check Engine lampan tills jag drog av på gasen. Det jag läst mig till är att det beror oftast eller alltid på dålig mappning/felaktigt bränsle eller bränsleblandning. Men har inte varit nå bekymmer tidigare år. Återkommer till det här felet i nästa och sista funderingen
Har nått Skrammel/missljud då man kör lite hårdare. Körde utan kåpor idag en bit för att se. Verkar komma från främre variatorn. Vanligt att de skramlar så man får göra lager byten i dem? Och anknytningen med den här frågan och förra! Sitter det "knacksensorer" på dessa som kan uppfatta missljudet som spikningar och tro att den får felaktigt bränsle och då varna med att tända Check Engine?
Vore kanon avslut på säsongen med lite hjälp på detta så den kan få vara fräsch inför nästa säsong.
Köpte ny och montera. Men varför gick den sönder? Läst trådar där det påstås bero på dålig jord. Vart då?
Efter bytet funka den igen. MEN... Den börjar på full batterimätare men sjunker under färd. Startar jag om maskinen blir den full igen. Vad kan detta vara?
Mätte upp batteriet oladdat idag. 12.14 och då jag startade den visade den samma sak. Men höjde jag gasen till dragläget steg det till 12.18v. Hur mycket laddar en sköter typ?
Då jag hade den på tur sist så låg jag och körde 70 km\t en stund. Då tändes Check Engine lampan tills jag drog av på gasen. Det jag läst mig till är att det beror oftast eller alltid på dålig mappning/felaktigt bränsle eller bränsleblandning. Men har inte varit nå bekymmer tidigare år. Återkommer till det här felet i nästa och sista funderingen
Har nått Skrammel/missljud då man kör lite hårdare. Körde utan kåpor idag en bit för att se. Verkar komma från främre variatorn. Vanligt att de skramlar så man får göra lager byten i dem? Och anknytningen med den här frågan och förra! Sitter det "knacksensorer" på dessa som kan uppfatta missljudet som spikningar och tro att den får felaktigt bränsle och då varna med att tända Check Engine?
Vore kanon avslut på säsongen med lite hjälp på detta så den kan få vara fräsch inför nästa säsong.