drar ni pulka med phazer fx?

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Ja som rubriker lyder.
Funderar ev på att byta bort nuvarande maskin mot två fx.ar

Håll ämnet rent, vill ej veta förslag på alternativa maskiner att dra med.

Mvh
Bmd

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Han tänkte nog mer på chassiet hållbarhet :rolleyes:
Men har för mig, nog får rätta ifall jag har fel, att yamaha har orginal drag till Phazer'n.
Och då brukar dom skicka med några förstärkningar.

Är det 2st korta du ska köpa skulle jag rekomendera bättre matta en orginal om du ska köra ospårat med pulkan/kälken med. Annars kör du nog fast fort.

Slutsats, ska inte vara några problem att dra pulka så länge du får tag på ett vettigt drag. (kanske tänkt och bygga eget)

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Tror inte yamaha har något drag till phazern, isf har de kommit nu.
mnr tror ja dock gör drag, sen finns de ju flera ftg som gör detta, själv hade ja tänkt å bygga eget.

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Han tänkte nog mer på chassiet hållbarhet :rolleyes:
Men har för mig, nog får rätta ifall jag har fel, att yamaha har orginal drag till Phazer'n.
Och då brukar dom skicka med några förstärkningar.

Är det 2st korta du ska köpa skulle jag rekomendera bättre matta en orginal om du ska köra ospårat med pulkan/kälken med. Annars kör du nog fast fort.

Slutsats, ska inte vara några problem att dra pulka så länge du får tag på ett vettigt drag. (kanske tänkt och bygga eget)
Jo, har byggt förstärkning till en Phazer I kort som jag tidigare ägt. Och jobbar på smidesfirma så tillverka förstärkningar och fäste om det ej finns, borde ej vara nåt problem.

Funderar på en varsin kort till mig och sambon istället, då hon är sugen på köra själv. Och till ungarna är stora nog att åka med på skotern, kan det bli att dra pulka ibland.
Ja mattan kommer isofall att bli en 38 också.

BMd

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
MNR tillverkar ju ett drag som du fäster på 2 ställen för högre hållfasthet.Har själv ett sånt men aldrig använt de :D hänger i garaget