Drev till skotern! GALEN!

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tjenare! Blir galen när jag inte fattar vilket drev som ska vara uppe på min skoter. Det är en edge SKS 800 -03 med mekanisk back, har kollat på sprängskisserna men inte blir man destå mer klok på det. :hmmmm2::eviltongue:
Har inte lust just nu att springa ut i garaget och öppna kedjehuset och kolla när kanske någon annan vet?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Du kan ju t.ex fråga där du ska köpa drev vilket förmodligen är din Polarishandlare. Menar inte att vara oförskämd, jag gjorde så själv..

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Innan jag köper ens en skruv från våran lokala Polarishandlare, är väl nog att jag har köpt skotern därifrån. Ska köpa drevet från Rinab.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Vet inte om dom "nyare" dreven finns att köpa från tex. rinab. Är ju en fläns på baksidan iallafall på det mindre drevet som sticker ut ca 5mm från själva kanten på drevet. Står ju ingenstans tex. att dom passar till edge modellerna.

Går däremot att sätta arctics övre drev med en distansbricka bakom annars också dom dreven är helt plana på båda sidor. Blir betydligt billigare så. Har även kollat så de går att modifiera dit arctic nedre drev kommer inte ihåg vad man behövde gör med dem däremot. Dom stora Polaris org. dreven har jag för mig gick på dryga tusenlappen ny.

Tror jag gav drygt 400kr för ett 20kuggars drev när jag köpte till RMKn hos den lokala ÅF.