Dreva ner Renegade Backcountry X 21/45?

K

kenth

Den har 23/45 original. Vill ha lite mer klös, men vill inte tappa allt för mycket på toppen. Såg att det sitter 21/45 på Freeride och 146" summitarna. Om det nu är nån som kollat topspeed på en sån vore det ju intressant att veta.
 
K

kenth

Efter kört ett tag nu med 21/45 så kommer jag att byta tillbaka. Tycker inte att den är lika brutal nu som innan. Det är bara de första 10-20m från stillastående som det är "lite" bättre. MEN, den matar inte på lika bra i lössnön och är som sagt inte lika brutal på leden. När jag drevade ner 600:an så var det värt varenda krona och jag märkte grym skillnad. Nu märkte jag knappt skillnad. Som sagt, mer negativt än posetivt. Nån annan som har synpunkter på detta?
 

Mikey2000

Medlem
26 jul 2005
22
0
1
Gäddede
Jag har 21/45 på min bcx-10, satt det på den orginal och jag tycker den skjutsar på grymt skönt. Då har jag visserligen inte provat 23/45 så jag kan inte svara på skillnaden mellan dem.
Men jag har 154km/h på mätaren som max(hur väl nu dessa mätare stämmer), provade bara några gånger på en tjärn.
Nu har jag kastat på Vforce3 och en ny matta med större kammar och den är över förväntan när det gäller att ta sig fram i brant djupsnöterräng. vid lite längre fjällsidor eller skogsklättringar så känns det aldrig nån tvekan i motor och mattsnurr.

Men det skulle vara skoj att prova dreva upp den till 23/45 bara för att få se hur den blir då :)
 

pelo

Medlem
18 nov 2007
32
0
1
Örnsköldsvik
21/49 har -11:an... Har själv köpt variatorkit från speedtech istället. Helix, fjädrar till primär och sekundär.

Har inte fått det ännu men enligt åf så ska de vara stor skillnad framförallt vid lössnökörning.