Dreva ner Ski doo Mxz 600 Rev

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Tänkte dreva ner skotern, 24 kugg orginal på lilla drevet, och vad jag läst så kan man gå ner 2 kugg utan att behöva göra nått med kedjan, bara spänna åt så mycket det går, hur mycket kommer jag få ut av detta? vill kunna åka på rullen, borde jag gå ner fler kugg, 20 kanske? isf är det svårt att ta bort en eller 2 länkar på kedjan? mvh

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Gissar på att de e en 03a du har?! Isf hade jag no gått ner ti 20 o köpt ny kedja (70?) Tror jag bestämt int riktigt säker. Jag dreva ner min 03a 3 kugg o bytte kedja den hade gått så långt endå så! Hände int så himla mycke lite mer ax o hitta jag en liten gupp så fick jag den att dra en bit på mattan. Annars rekomdenderar jag v kit dreva ner två kugg bara du slipper byta kedjan o 44matta annars bliru no besviken!

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Sitter en 38 på nu, får prova i vinter, har redan köpt drevet tyvärr, är ju inga stora pengar men är så jävla dålig säsong nu iallafall så får klara mig med detta i vinter :) så blev 22 kugg, 38 matta, men ett v-kit vore ju inga fel, tips på vart man kan köpa det? skicka gärna direkt länk så jag slipper leta :)
för som det ser ut nu har jag inte no-slip drivhjul så vet inte om det finns risk att den kuggar över om jag skaffar mindre drev och värre matta? mvh

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
http://billetx.com/ därifrån köpte jag! tyckte de var bra dock så tog de sjukt länge för CR hade inte helixar som passade min sek så de tog kanske 1,5-2 mån.. ligger runt 3200-3800kr :) o nä de spelar int så stor roll att dreva ner ti 20 om du endå ska ha vkit :p
köpte vkit iår o ha int ens provat de nått då de e så lite snö! vågar int dra på så mycke när jag har nyrenoverat heller