drevning fusion 900

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
håller på å byta matta på min fusion och när jag ändå håller på så tänkte jag dreva ner den oxå då den redan orginal är på tok för högt drevad.(25/37) hade ett 22t drev hemma från förra skotern så jag tänkte att 3 kuggars neddrevning skulle nog bli bra om det gick. men det vart aldeles för brant vinkel på kedejan och kedjesträckningen räckte inte heller till, så nu är jag lite osäker på om det ens går att dreva ner 2kugg.
vet av att polaris har nått färdigt drevkitt där man byter båda drevena så man slipper byta kedja och att det skulle motsvara 4 kuggars neddreving eller nått sånt. vill hellst slippa att byta båda dreven då jag vill komma undan så billigt om möjlig.
så jag undrar om det nån som har nå bra tipps på drevning till en fusion 900 med 44 matta. läre ju inte bli så stor skillnad om jag bara drevar ner ett kugg så lite tipps hur jag ska göra vore gött

Mvh Kristoffer

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
jo jag har funderat på det med. i dag var jag ner till verkstan på min polarishandlare och prata lite och han hade då aldrig hört talas om att man kunde korta kedjan han e, han trodde inte éns att det fans kedjelås till dom kedjorna.
men jag har ju hört många som har kortat kedjororna så det måsste ju gå tycker jag men vart får man tag på kedjelås då? blir hållbarheten den samma om man kortar den?