tjena tänkte bara kolla kör en ski mxz 500ss med original drev och en 44mm camoplast matta och non slipp drivhjul borde jag kugga ner den och hur isf och vad kommer det att kosta ungefär?
Beror helt på dina behov om du vill ha ett härligt acc eller hög toppfart... Vet inte riktigt hur 500ss går orginal. Men om du vill ha ett bättre acc så kan du ju alltid dreva ner den, men det medför ju en sämre toppfart... Ett drev går inte på många 100 lappar
den är ganska rapp sen original tänkte mer på om det behövs men den känns ganska bra kanske drevar ett kug iaf vilket ska jag byta på då lilla eller stora?
är det någon som vet storleken på "splinesen" på en 500ss? har letet runt på forumet men hittar inget svar på detta. skulle vara bra att veta då jag går i drevnings tankar
Om jag var du skulle jag dreva ner 2kugg på lilla drevet när du likaväl håller på.
Du har troligtvis 13W, finns 15W också men ring din ÅF för att vara säker.
jo tanken var 2 på det lilla, har för mig att det går bra med samma kedja även om man drevar 2 kugg va? okej får ta och fara in och kolla vad dom säger