Drop brackets till apex warrior -07

apexx

Medlem
11 okt 2008
24
0
1
Boden
Jag undrar vart jag kan hitta drop brackets till min apex.

hoppas nån kan hjälpa mig med tips....

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
gör en själv, eller gå till närmsta verkstad och be dom klippa ut en bit till dig.
varför spendera flera hundralappar HELT i onödan?

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
I Arvidsjaur kan du få tag i det, NTC är nämligen återförsäljare för Timbersled(jag är där för tillfället)

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Jag är också ute efter dropbrackets till min Apex Warrior -07a...men har luskat lite i det där.
De högst placerade hjulen sitter inte på samma axel som boggie infästningen, så om man vill höjja skotern lite så måste man antingen göra 2st höjjare, så 1 höjjer chassiet och den 2a sänker övre hjuls axeln, eller en STOR höjjare som har 2st bult hål i sig.
Både för Övre hjul axeln och boggie infästningen bak.

/cheers

apexx

Medlem
11 okt 2008
24
0
1
Boden
har precis kommit hem från verkstan där jag klippt borrat och fräst halva kvällen. har gjort förlängning till orginalfästena som håller boggien och hjulen bak. flyttade hålen 30mm på båda. håller på att flytta boggin fram med och där flyttar jag ner hålen 20mm och gör nya plåtar som popnitas på utsidan av chassit. ser ut att bli hur bra som helst och just nu börjar jag ångra att jag inte tog en 67mm matta.....men 51 blir nog bra det med

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
har precis kommit hem från verkstan där jag klippt borrat och fräst halva kvällen. har gjort förlängning till orginalfästena som håller boggien och hjulen bak. flyttade hålen 30mm på båda. håller på att flytta boggin fram med och där flyttar jag ner hålen 20mm och gör nya plåtar som popnitas på utsidan av chassit. ser ut att bli hur bra som helst och just nu börjar jag ångra att jag inte tog en 67mm matta.....men 51 blir nog bra det med
Gammal tråd men..

Hur gick det med dropbrackets till warrior -07 har gjort egna med 25mm höjning bak, tight vid turboaggregatet :) har inte ändrat främre infästning ännu men lyft upp bandtunnelslutet

Ola