dubbel dyna på viper

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
Tjohej!

Undrar om det är någom som monterat en dubbel dyna på en viper (vanliga sx viper). Har fixat en dubbeldyna från en venture , hur mycket krångel kan jag vänta mig,
Hoppas på lite hjälp

MVH Fredrik

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Är inte helt säker men jag tror att det är samma som på en V-max 97-> i så fall är det mer eller mindre bolt on, du måste skruva fast ryggstödet i tunneln bara, om inte hålen är förborrade redan så behöver du borra 4 hål. Jag har själv en dubbeldyna på min v-max 98a, den har dom dock varit onödigt seriösa när dom monterade då ryggstödet sitter i 10 nitar under dynan förutom de 4 bultarna på sidan. Jag tror inte du behöver fästa så mycket, dessutom blir det lite jobbigt om du relativt snabbt vill kunna byta tillbaka.

Lycka till!

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
dynan passade perfekt, kontakterna till dynan var dock inte samma.

Rygg stödet satte jag fast med sammanlagt 8 bult för det ska sitta stabilt . Går snabbt att montera bort .Fick borra nya hål .
2 knappar per sida för dynan fram satte jag dit , ska köpa fler så jag kan nypa fast den med ala 3 knappar sen. Tog ca 2 timmar att fixa allt,

Belgianblue

Aktiv medlem
15 feb 2009
70
0
6
Umeå
Fungerar det att montera dubbeldynan på en Viper från -02? Orginaldynan har 2st runda ljus och på dubbeldynan ska det monteras ett"vanligt" lyktglas.. Tycker även det ser ut som att Vipern smalnar av baktill men det kanske kan funka ändå??

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
Var inga problem att montera dubbeldynan från venture på min Viper. Lite hål att göra men inget svårt.
Körde med bromsljuset som satt på dubbeldynan , Bara olika kontakter.

En bild efter montering