DYNA

milton

Medlem
6 nov 2012
38
0
1
umeå
hej hallå!

jag är en okunnig tjej som älskar att köra skoter men har absolut ingen aning om hur allt annat fungerar..

har äntligen köpt en riktig pärla dvs: polaris indy 500 xlt -99 som jag är riktigt nöjd med.

det enda är att dynan är sprucken och jag skulle vilja köpa en dyna från en nyare modell.

min fråga är alltså : fungerar det med vilken dyna som hellst bara man köper en dyna från en polaris eller fungerar bara orginal dynan? vill ju inte göra om hela chassit utan bara kunna sätta på den. skulle vara otroligt tacksam för svar!
mvh!
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
de går ju att modifiera så att allt passar men lättaste skulle nog vara att välja en polaris dyna då brukar de inte alls vara mycke man måste göra om , ev borra nya hål till infästningen men de kan ju passa rakt av också :)
 

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Tro dynan och tanken är ett och samma på dom där. Dynan går nog inte att byta rakt av då allt är samma enhet.

Har du en xlt så är det en 600 och inte en 500
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Om nu inte dynan är fäst i tanken så borde polaris edge dynan passa rätt bra utan större modifikationer :)
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Då ska du kunna byta .. jag har sett flera som bytt :) jag skulle ha bytt till en Polaris Pro Xr dyna om jag var du , enda nackdelen är att du inte kommer kunna skjutsa eller jo du kan men inte lika bekvämt som tidigare då den är så kort . men de positiva är att den är högre , smalare och hårdare så du kommer sitta betydligt mycke skönare på skotern och få bättre körställning :)


sådär ser ProXr dynan ut :)