Edge 600, 700 eller 800??

Jeppeman77

Välkänd medlem
11 dec 2007
180
0
6
Örebro
Tja ba! Jag funderar på att köpa mig en edge så jag har 3 frågor.

Ska man ha en 600,700 eller 800? Jag har ju fått för mig att ju större motor ju roligare men om man läser runt lite så verkar folk tycka bäst om 600:an.

Är nån av dom mer "bakrullsvänlig"?

Är det nått speciellt man ska tänka på, kolla efter vid ev köp (svagheter)?

Tacksamm för svar// Jeppe

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
köp en 600xn2002 hade en själv och det var den bästa skoter jag haft hittills. gick otroligt bra! v-kit , slipat insug motoblock, boost bottle och isolerad +lindad pipa och EL-back.
vad gäller gå på bakrullen så gör väl ingen av dem det om du inte gör typ en sk boggi mod. går för övrigt att köra ruskigt fort med, stabikl som tusan, mkt stabilare än proxr800an. men då hade jag IQ440 fjädrar fram på min.

har nu en proxr800 medslp avgassystem osv den går INTE på rullen om det inte går uppför och då är det gjort boggie mod på den.

600an bör också vara driftsäkrast, underbar motor.

Bifogar bilder på min gamla, jag tror den finns i Sundsvall eller trakten däromkring nu.

mvh fredric

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
600 maskinerna har brukat gått mest hos unga som kört slut på dom,men d betyder inte att man inte kan hitta en fin sådan.Sen att jag föredrar 700 är mest för d man läst ang den motorn bla på amerikanska forum ang 700 liberty motorn att den skall vara den mest driftsäkra av dom 3.hade en Edge 700 förr som gick som en dröm,därför blev d återigen en 700 när jag bytte till Prox.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag kan bara säga att min 700 går hur bra som helst, har aldrig strulat.. Har v-force 3, nerdrevad, variatorkit..

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Du nog har jag sett gamla "gubbar" som tuktar mer än vad ni alla gör tillsammans... Fick jag välja skulle jag inte tveka att ta 800. En kompis har en edge 600 -01 med 38as matta resten org, går faktiskt skapligt.

prox2_800

Medlem
29 dec 2008
48
0
1
Stockholm
Det finns mycke skriverier ang motor storlek och modell, dock styr plåmboken en hel del också, mitt tips till dig trotts "sina svagheter" skulle jag köpa en Pro x2 800.. klart den absolut bästa skoter jag haft, inte världens snabbaste skoter men effekt finns det massor av med enkla medel, jag är inte världens bästa skoteråkare, men jag kan då köra riktigt fort med denna skoter, grym fint i dämparna efter shimsning,

Köp en Pro x2 800, och se över den, sen har du en mycket mycket trevlig skoter!!

Det bör väl tillägas att alla skotrar går sönder, men sköter man om dom, så går dom =)

Last edited: