Edge 700 -03

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Grattis till ett bra köp. Bara att hoppas på en tidig vinter nudå =)

Nackdelar finns det väl inte några särskilda, svaga punkterna som fanns på vissa 2001-årsmodeller var ju åtgärdat 2002.
Nu säger inte jag att Edge:arna är världens bästa skoter, det har ju tillverkats hyfsade maskiner efter ;) men bra nära iaf.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det lät ju ganska bra :D
Ungefär hur fort går din edge då? :)
150-160km/h (mätarfart) är nog snabbaste jag vart upp då man pressat över någon sjö. Hade nog ökat lite mer om man hållt kvar längre men jag brukar vara snäll mot min maskin.

Men toppfart är väl rätt ointressant ändå, typ om den går 180 eller 160.
Både 600:an och 700:an är ju riktigt rappa ifrån stillastående iaf, sånt tycker jag är bättre.

Kom på en nackdel, eller nackdel sittställningen är ju old-fashion och inte så upprätt nästan stående som på de nyaste maskinerna om man nu gillar den bättre.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
En kompis har en sådan maskin.

Finns en nackdel vad jag vet och de är framdämparfjädrarna. De är ett par progressiva fjädrar som inte orkar hålla skotern uppe.

Hjälper nästan inte att spänna fjädrarna utan man måste byta till Pro X fjädrar. Men jag vet inte hur petig du är, annars fin skoter!

Plass'n

Aktiv medlem
28 sept 2008
98
0
6
Arjeplog
Okej, har en liten fundering till
Vad skiljer edge och pro-x åt?
T.ex. dämpare, motormässigt ,bestyckning ?

B

Buktholmen

Va och tittade på hans skoter när den var just hemkommen , men tro ni att man vart litte avis ? :D

PrOx2

Aktiv medlem
26 jun 2008
78
0
6
Luleå
Ett hett tips är ju och byta ut avgas giljotinerna till rostfria, Det är inte allt för ovanligt att orginal versionen går sönder och trillar ner i cylindern och då kan det bli dyrt. I övrigt är det en fin maskin

Smulfen

Aktiv medlem
8 nov 2008
64
0
6
Arjeplog
Oj då , då gjorde ja ingen dålig affär i alla fall :D

:) verkligen inte . . att du fick den för 28-29 tusen var ett jävligt bra köp :D me tanke på att dom ligger på typ 40000 tusen :) du ska vara jävligt nöjd för den va i gode bra skick ... typ int en skråma eller nå! :)