Edge 800 -02 förgasar trassel

Kribergarn

Aktiv medlem
10 maj 2011
74
0
6
Umeå
Jo nu är det såhär!! Den startar bra går som ett skott, men när man släpper ner den på tomgång så stannar den på varv. Låter liksom stressad, samt att det blir nästan som misständningar från typ en cylinder. Undrade om nån har ideer eller hur man grundinställer gasarna
 

Kribergarn

Aktiv medlem
10 maj 2011
74
0
6
Umeå
Ska kolla stiften, men om vi säger så här: att den går mager eller dom är osynkade. Hur justerar man dom här det är flatslide gasare tror jag det heter. Ären vit plastskruv i bederkant på båda gasarna vad jag har sett

Kom på en grej till: när man ska ha ned den på tomgång så stannar den vid ca 3000rpm för att efter en stund sjunka till tomgång men det tar ju en stind så det brukat bli choken och efter det så går den som den ska...
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ang. att din stannar på 3000 varv, så gjorde min alltid å de räckte med å gasa till lite ibland. tillslut vred ja på tomgångsskruven å därmed eliminerade ja nästan de (sker ibland men gasar bara till eller väntar nå sekunder) vet av fler andra skotrar som gör så så de e inte ovanligt..
 

Kribergarn

Aktiv medlem
10 maj 2011
74
0
6
Umeå
Ok ja jag har hört att det är vanligt, den svarar dock väldigt bra på att lite snabbt ge den chocke. Då går den ner och stannar där