edgen går helt plöstligt snålt

Christoffer

Välkänd medlem
24 nov 2007
223
5
18
Hej! som rubriken lyder så har min edge 600 -03 helst plötsligt börjat gå snålt.. den stod orörd en vecka i ca -10 och nästa gång jag skulle ut på en rundtur så märkte jag att när jag höll jämna varv och gasade på så bööade den snabbt och varvade sen upp. ibland fick jag även avgassmällar.. den vill heller inte varva ner ordentligt.. tändstiften var rätt ljusa. huvudmunstycken är 440. har rensat förgasarna 2 gånger, pumpen matade på fint med bränsle när jag provade dra med slangen till fögasarna lös, har provat spruta startgas överallt men den varvar inte upp alls, provade med andra reeds men det vart ingen skillnad. Kollade även så att tändplattan var rätt placerad. mkt tråkigt det här eftersom jag vågar ju inte åka ut på någon längre runda ifall något händer :S Någon som tror sej veta vad felet är?
mvh. Christoffer

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
tjuvluft är de första jag tänker på när du beskriver ditt problem.
Frysna förgasare?
Dålig bränsletillförsel?

Kan ju vara värt att ta in den i värmen för att ta bort all felsökning pga. frysning/is.

Christoffer

Välkänd medlem
24 nov 2007
223
5
18
Som jag skrev tidigare så har jag provat spruta startgas överallt utan att den varvat upp det minsta. Förstår inte heller vad som skulle kunna vara fruset när jag har haft förgasarna 2 dygn i rumstemperatur + att jag putsade dom. Pumpen verkade ge riktit bra med soppa när jag drog i startsnöret.. tändstiften var dock mkt ljusa efter fullgasrepan.. kollade även vesarna och dom var iskick.. kan ju prova spruta startgas pånytt men tror inte jag hittar ngt lekage. Vad är felet? :(
Mvh. Christoffer