Hej på er.
Enligt ett Dyno-test från M-Performance levererar en '00 Formula S 377 HO dryga 60 hk. vid dryga 7400 rpm. Jag skulle vilja veta vad som skiljer från tidigare modeller av denna, relativt gamla motorkonstruktion. De brukar lämna c:a 35 hk med enkel Mikuni.
Enligt uppgift från Tord's Motorservice ger en MXZ 380 HO 50-55 hk.
Någon som vet hur det går till? Handlar det bara om avstämd pipa, dubbla knasare & brytarlöst? Den här modellen går väl inte att bygga om för reeds, eller?
Vore kul att höra av någon som verkligen vet, så jag kan uppdatera min 377:a.
Enligt ett Dyno-test från M-Performance levererar en '00 Formula S 377 HO dryga 60 hk. vid dryga 7400 rpm. Jag skulle vilja veta vad som skiljer från tidigare modeller av denna, relativt gamla motorkonstruktion. De brukar lämna c:a 35 hk med enkel Mikuni.
Enligt uppgift från Tord's Motorservice ger en MXZ 380 HO 50-55 hk.
Någon som vet hur det går till? Handlar det bara om avstämd pipa, dubbla knasare & brytarlöst? Den här modellen går väl inte att bygga om för reeds, eller?
Vore kul att höra av någon som verkligen vet, så jag kan uppdatera min 377:a.