EFI box till F7 -03!

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Hejsan, vart får man tag i en sådan?
Hur mycket kostar den?
Svår att skruva bort/dit?
Måste man göra nya inställningar?

Ps. När det är en EFI (direkt insprut?) kan man köra med pipor så eller måste man göra massor med modifikationer och eller?

Har viss kunskap men är inte ngn yrkesskruvare.

Mvh Jeppe

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Hejsan, vart får man tag i en sådan?
Hur mycket kostar den?
Svår att skruva bort/dit?
Måste man göra nya inställningar?

Ps. När det är en EFI (direkt insprut?) kan man köra med pipor så eller måste man göra massor med modifikationer och eller?

Har viss kunskap men är inte ngn yrkesskruvare.

Mvh Jeppe
Hos ÅF eller begagnat.
Köparens marknad atm, dvs. mkt billigare än annonserat.
Två skruvar.
Inte nödvändigtvis, men senaste firmware (-06) är väl önskvärt.
Bränslemod med Boondocker lär behövas med pipor.

Denna "styrbox" heter ECU.

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Okey, tack för hjälpen, det är så att jag kanske ska byta skoter, och då blir det kanske ne F7 som ECU boxen har brunnit på.

Vad kan en sådan kosta?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Oj..ECUn kostar runt 15.000kr ny hos ÅF. Har sett nån beggad på blocket för runt 5-6000kr.

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
köpa billigt är köpa dyrt. tänk på de. jag skulle inte köpt den där f7an. de är någonting som säger mig att killen som har skotern är less på den, dvs att den har racklat för honom eller att det är något mer stort fel på den. annars skulle han förmodligen ha köpt en styrbox och haft kvar den istället.

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Jo, men jag har fått en historia av honom, som jag tycker är trovärdig, dessutom så tar jag isf med mig en annan ECU box så jag kan se om den går som den ska!

SaTN

Medlem
12 dec 2008
40
0
1
Östersund
Akta dig! Det kan låta bra, men vad är det egentligen för anledning?
Har blivit lurad en gång, vilket inte alls är roligt!
Jag själv var ärlig och allt gällande bytesaffären, men inte han med skotern som jag bytte åt mig. Och då lät allt så väldigt bra.

Jag skulle funderat en extra gång, tänk att det kan kosta mer än vad det smakar i slutändan. Om du inte har råd med en fungerande, köp något annat istället?
Kan vara värt det i slutändan.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
en jag känner köpte en billig fin skoter i umeå för nån månad sen , den börja gå skit i princip på en gång , gashäng ! när jag lokaliserade felet till oljepumpen var den full med is och skuren (ny pump) ! separaten var de massa vatten i , tanken lika så ! apv motorn ihoprostad (ny apv) ! alla kontaktstycken var blöta då man tog isär dom ! helt uppenbart att todigare ägare sänkt den å sålt den ,, borde vara fängelse ! ! :mad:

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
en jag känner köpte en billig fin skoter i umeå för nån månad sen , den börja gå skit i princip på en gång , gashäng ! när jag lokaliserade felet till oljepumpen var den full med is och skuren (ny pump) ! separaten var de massa vatten i , tanken lika så ! apv motorn ihoprostad (ny apv) ! alla kontaktstycken var blöta då man tog isär dom ! helt uppenbart att todigare ägare sänkt den å sålt den ,, borde vara fängelse ! ! :mad:
du verkar ju köra på vatten själv

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
du verkar ju köra på vatten själv
ja å inge fel de ! inte heller nå fel om man sänker sina egna makiner , men att sälja (lura på) någon stackare en vattenfylld skoter utan säga ett knyst är åt hvete

SaTN

Medlem
12 dec 2008
40
0
1
Östersund
Man skall passa sig för elfel eller trasiga "boxar".
Man vet aldrig vad som kan vara felet om man inte har möjligheten att testa vid köp.