EFI krångligt att byta?

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Saxat ur tekniksnack....

"Det går ju även att förgasarkonvertera maskinen utan problem. Det gjorde jag själv i vintras, så jag vet att det är ganska lätt.
Vad man behöver för den operationen är: Förgasargummin, förgasare 38mm, bränslepump och slangar. choke- och gasvajer, luftfilter. Jag tror det var allt. jag gjorde hela bytet på några timmar.

Mvh
Hans L
"

?

.

Vilka?? Spelar ju ingen roll om du har förgasare eller efi, det är ju maskinen som avgör hur bra den ska ta sig i lössnö?!?!

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Det beror helt på vilka kunskaper du har.

En del tycker att det är krångligt att byta ett munstycke och en del tycker att ett mattbyte är en enkel sak.

Men har du bara lite skruv-vana och sunt förnuft så är det inte så märkvärdigt.

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
hur gör jag då jag förgasarkonveterar? byter jag då insugsplatta pch det typ?????

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
hahahaha ja just de det såg jag inte men jag mena iallafall en indy 500 efi -92

500sp

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
Ja det är ju ingen RMK, men man kan inte begära underverk med orginalmattan. Med jag tog mig fram 500 mil med min 500sp,man kommer långt med tung högertumme och lite planering av körväg.Men en hk-matta skulle underlätta.

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Fråga dig till att börja med om och i så fall vad du vinner på att byta.

Problem med insprutning på skotrar brukar inte bero på systemet i sig utan på klåpare som försöker skruva med det utan att ens försöka lära sig hur det fungerar först.

Som regel är det mer jobb med en konvertering än med att få ett krånglande insprutningssystem att fungera som det ska.