Egen E-Butik, sälja andra saker?

E

eMe181

Hej, har en egen hemsida, har tänkt starta en egen E-Butik och sälja t.ex tröjor, och liknande saker.

Men då vill jag inte att jag själv tar hem tröjjor utan jag skickar vidare beställningen till ett företag som gör tröjor, så skickar dom ut den och jag går en liten vinst för varje plagg?


Frågade här eftersom Sweclockers verkar ha problem.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Tänker du på tex tradedoubler, affiliator osv?
Du ska ha bra med trafik på din hemsida för att det nånsin ska löna sej.
 
E

eMe181

Tänker du på tex tradedoubler, affiliator osv?
Du ska ha bra med trafik på din hemsida för att det nånsin ska löna sej.
Jo, var så jag hade tänkt mig. Fast jag skiter hellre i det än att smutskasta min hemsida med massa reklam, pengar ska man JOBBA för! :p
 

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
Kan ju sälja quick straps! Jag skulle iaf köpa direkt, finns ej att få tag på i Sverige.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Låter som ett bra sätt att tjäna några kornor, bara man har protukter som säljer, och ett pris som folk är villig att betala.

Men att ha en egen e-butik är inte bara, om du inte är en jävel på kodning (PHP, ASP.NET, C++ ?) Sen skall du ha ett webbhotell som klarar av all trafik du räknar/hoppas att du skall få. Annars kommer det gå slött, och att ansluta en egen server hemma genom att koppla om din egen dator är inte lönt att fundera på.
 
E

eMe181

Låter som ett bra sätt att tjäna några kornor, bara man har protukter som säljer, och ett pris som folk är villig att betala.

Men att ha en egen e-butik är inte bara, om du inte är en jävel på kodning (PHP, ASP.NET, C++ ?) Sen skall du ha ett webbhotell som klarar av all trafik du räknar/hoppas att du skall få. Annars kommer det gå slött, och att ansluta en egen server hemma genom att koppla om din egen dator är inte lönt att fundera på.
Är en riktig kung på HTML, PHP. Och för nuvarande tränar jag på ASP.NET, Det kan ju gå bädda in en E-Butik på hemsidan.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ja har du kunskaper inom det och MySQL eller liknande databas så kan du ju lösa det själv. bara du har ett webbhotell som tillåter e-butik (inte alla som kör det) och har ordentligt bandbredd.

Skicka gärna länken till din hemsida så man kan se vad du gjort.
 
E

eMe181

ja har du kunskaper inom det och MySQL eller liknande databas så kan du ju lösa det själv. bara du har ett webbhotell som tillåter e-butik (inte alla som kör det) och har ordentligt bandbredd.

Skicka gärna länken till din hemsida så man kan se vad du gjort.
Får jobba på det till helgen :) har 2 prov torsdag och fredag så all tid går till plugget nu :)