EL problem med motorcykeln..

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej,

Nu är det så att motorcykeln börjar *****s igen :(
Den dör när jag ska blinka vilket inte är så ***** bra endå! Är ju lite haj på motorer men detta har jag ingen aning om, vore det så att den börja "hosta" lr börja dö tex att tändningen fick för lite ström så den miste tände vore det en sak.
Men nu tvärdör den. Som blinkern slår ut tändningen helt, men slutar jag blinka så börjar den tända direkt! :hmmmm2:

Kom gärna med några smarta idér varför tändningen slås ut. Är ett 6volt likström elsystem på den om det skulle va till hjälp!

Mvh
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jo har rep. bok själv.
Men vilket helvete det håller på och bli skogstokig.

ENLIGT BOKEN:
Ska jag ha 12volts CDI tändning med startmotor

ENLIGT MC:
6volts Brytartändning UTAN startmotor.

Har suttit o kolla på de 4a elscheman som finnes INGET av dom stämmer överens med min MC. :bawling:

Har gått igenom det så grundligt jag kan nu och inte hittat några fel alls. Men ska testa lite mer när jag har den igång. Tex om strömmen försvinner helt från spolen.

Att tillägga detta skedde efter det regna. så kan det vara kondens lr liknande i Blinkers (spolen lr vad det är).?
Juste den tjyvdrar även ström ifall jag har tändningen på! Fort går det med!
5-10min o batteriet är slut!

EL är jobbigt! :mad:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Funkar nu igen! :rock::stupid:

Troligtvis är systemet mer eller mindre helt beroende av batteriet då när jag ladda det så funka allt igen!

Dock så måste den dra tjyvström någonstans. För att ladda ur ett batteri på c:a 10min med bara tändningen påslagen låter inte rätt i mina öron...`:hmmmm2:
Någon som kan ha några teorier om vad som kan dra så mycket ström?
Tror själv det är Blinkers relät/spole/som ger pulser, där det spökar, för direkt från t-låset går en kabel till den lilla cylindern.

Hitta även ett "extra" utag (en lösledning) som var 12v..
Jag är inget annat än förvirrad över detta men men!