el schema thunder cat 1999, skotern går inte att stänga av

skåne

Medlem
23 mar 2006
20
0
1
Skåne
Hej

undrar om någon har ett elschema till en thundercat 1999. köpte skotern och enligt förra ägaren så har han bytt cdi boxen och därefter går den inte att stänga av. troligen någon jorning elle rkabel som är fel, ser dock inte som ser konstigt ut men skulle behöva ett el schema som jag kan kontrolera imot

tar tacksamt emot tips vad det kan vara

jonas

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Endera felande CDI eller fel CDI för modellen , du har två olika system , ett slutande och ett brytande .
Kolla upp det först .

:ciao:

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
en zrt ja hade en gång i tiden, fick samma fel som du beskriver. På den var det kablarna som går under sekundäraxeln som gnägts av och låg å jordade.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors
Som mr racing säger så tror jag att han satt dit en cdi från tidigare årg och då måste den brytas tvärtom dvs om du slår på tändningsnyckel eller öppnar dödarknapp. När jag kör 96 cdi på min 98a så måste jag dra lös dödmansgrepp och slå av tändning + slå der dödarknapp för att få den gå.

Om nu det sitter en äldrer cdi box så låt den sitta där för den har garanterat bättre tändkurva . Bästa och hållbaraste sättet att få stopp på motorn då är att koppla in T- nyckel och alla dödare direkt före cdi box. Du fimpar den svart/röda kabeln strax innan cdi boxen och kopplar in dödmansgrepp som (går rätt väg) byt även ut dödaren på styret till en som går rätt väg och koppla ihop alla dessa till en krets. Ha

Om man kopplar på detta sättet så håller statorn bättre av någ anl? Kopplar man in helt standard kan man få statorätande klatermaskiner!!!!