el tigré 5000 -88 går dåligt

addewildcat

Aktiv medlem
10 feb 2008
68
0
6
Jönåker
nån som vet grundinställningar på förgasarna,både luftskruvarna och trottel/nål. kompen är 6,5 kg på båda cyl. tycker inte att bränslefiltret är fullt hela tiden,ska det inte vara det???? gick bra första 2 dgr i sälen men sen börja den bröööla och helt orkeslös,kan det bero på dålig pump lr tändspolarna???stift såg bra ut.tacksam för svar:hello:

holstan

Medlem
1 mar 2009
6
0
1
Har samma skoter som du med exakt samma problem. Slö och orkeslös. Har nu inte hunnit kolla så mycket på problemet men skulle gissa på att dehar nåt med tändningen att göra, provade ett minde electrodavstånd på mina tändstift och nu går den bra igen men bara på ganska höga varv :hmmmm2: Har då 9 i kompa på min skoter. men filtret tror jag inte spelar nån roll för mitt är inte heller fullt och brukar inte vara depå någon av mina skotrar

addewildcat

Aktiv medlem
10 feb 2008
68
0
6
Jönåker
tja,ok trodde att soppapumpen alltid höll filtret fullt med bränsle,så då kanske det är idé att byta tändspolen först + knacka ihop stiften lite???? skotern gick ju bra en dag typ så man blir ju lite fundersam......:hmmmm2:

addewildcat

Aktiv medlem
10 feb 2008
68
0
6
Jönåker
Nu avståndet mindre på stiften å den går genast bättre,men precis som du skrev,bättre på höga varv.Den går bättre när den blivit varm.Skulle ju därför intressant hur luftskruvar å nålens läge ska vara,för att utesluta bränslefel.:beer:

holstan

Medlem
1 mar 2009
6
0
1
nu har min slutat gå helt, fan va less men blir, nu när säsongen börjar ta slut och allt :argh: inte hittat nå fel heller. hur går de för dig?

holstan

Medlem
1 mar 2009
6
0
1
har börjat lite smått med att byta tändstift och tändhattar då dom inte va dom alra bästa men ingen skillnad

addewildcat

Aktiv medlem
10 feb 2008
68
0
6
Jönåker
nja,jag har fräscha stift,å tändhattar,men troligen läckage vid slangnippeln ut från tanken så jag misstänker tjuvluft,så jag ska byta allt vad slangar heter som första åtgärd,sen byta tändspole.Funkar den inte bättre då så byts kolvar å packningar.hade du koll på hur luftskruvarna å vilket hack/spår brickan till trottelnålen har på din maskin????