Elfel på RMK 600 2010

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Hej.

Som rubriken lyder så har jag fått problem med min maskin.

När jag startar motorn så startar displayen i några sekunder och en symbol som liknar ett batteri blinkar men sen slocknar displayen igen. Lampan som tänds när man bromsar (röd lampa som det står Brake på) lyser när man håller inne bromshandtaget så det verkar inte gå på samma ström som displayen?

Även lyset både fram och bak lever sitt eget liv och lyser ibland samt att motorn ibland kan helt plötsligt dö vid körning.

Då får man vänta några sekunder så går den att dra igång igen men då får man dra 2-3 gånger så den upplevs svårstartad efter att den stannat. Kan detta vara att motorn stänger av sig själv vid för varm motortemp men eftersom displayen inte fungerar så ser jag inte att tempmätaren tänds och motorn stänger av sig själv så den inte blir för varm av sig själv som en säkerhetsåtgärd?

Plockade isär alla kontaktstycken i elsystemet i helgen och spruta på kontaktspray. Lossade även en jordkabel jag hittade och slipade av den och ytan mot chassiet där den sitter emot men det vart ingen skillnad.

Är det någon som har någon tanke och fundering på vad det kan vara för fel?

Tacksam för alla tips och tankar vad det kan vara för fel.

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Okej. Ska se om man kan mäta upp och se hur mycket den laddar om det är den som är felet. tack för tipset!

Men är det som jag tror att skotern stänger av sig om den får för hög motortemp? Eftersom lampan till temp sitter "utanför" displayen och lampan "Brake" tänds när jag bromsar så borde väll temp lampan också fungera eller är jag helt ute och cyklar?

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Lite Update. Jag bytte voltregulatorn och nu funkar allt som det ska igen. Tack för tipset Grönholm =)