Jag håller på att felsöka en Rave 800.
Det började med att lyset bara glöder, lyser inte med full styrka. Varvräknaren funkar inte och belysningenen i den är nästan obefintlig. Hastighetsmätare funkar inte heller, dock är bakgrundsbelysningen i den bra.
Började mäta.
Har jag allt ikopplad så har jag ca 7V vid alla mätpunkter efter voltregulatorn. Dock tar jag ur relät så har jag 14,5V vid det kontaktstycket. Så jag antar att både statorn och voltregulatorn är hela.
Testade då att rycka ut glödlamporna, då har jag också 14,5V överallt. Samma blir det om jag kopplar i glödlamporna och tar isär kontaktstycket till brytarna som sitter på vänstra delen delen av styret (Hel/Halv, RER samt handtagsvärmarna). Så jag är inne på att nånting i lyskretsen är trasigt.
Dock så fungerar inte mätarna i detta läge, så jag är rädd att det finns fler fel.
Nån som har någon idé vad jag kan fortsätta felsökningen med?
Jag ska testa att byta DESS knappen, den bör starta med fel DESS men inte varva över 3k varv?
Läste även nånstans om att kabeln till bakljuset kunde nätas av och ställa till det, men vad jag ser så ligger den löst och ledigt och kabelslangen ser hel ut.
Det började med att lyset bara glöder, lyser inte med full styrka. Varvräknaren funkar inte och belysningenen i den är nästan obefintlig. Hastighetsmätare funkar inte heller, dock är bakgrundsbelysningen i den bra.
Började mäta.
Har jag allt ikopplad så har jag ca 7V vid alla mätpunkter efter voltregulatorn. Dock tar jag ur relät så har jag 14,5V vid det kontaktstycket. Så jag antar att både statorn och voltregulatorn är hela.
Testade då att rycka ut glödlamporna, då har jag också 14,5V överallt. Samma blir det om jag kopplar i glödlamporna och tar isär kontaktstycket till brytarna som sitter på vänstra delen delen av styret (Hel/Halv, RER samt handtagsvärmarna). Så jag är inne på att nånting i lyskretsen är trasigt.
Dock så fungerar inte mätarna i detta läge, så jag är rädd att det finns fler fel.
Nån som har någon idé vad jag kan fortsätta felsökningen med?
Jag ska testa att byta DESS knappen, den bör starta med fel DESS men inte varva över 3k varv?
Läste även nånstans om att kabeln till bakljuset kunde nätas av och ställa till det, men vad jag ser så ligger den löst och ledigt och kabelslangen ser hel ut.