Elfel x-trim 550f-06

JIIG

Välkänd medlem
7 okt 2010
124
1
18
umeå
Detta problem har kommit till o från dom 2 senaste vintrarna.
Hinner bara köra i en kvart sen fastnar varvräknare o hastighetsmätare, och olja, temp och heljuslampan tänds. 9-9 blinkar tänds i displayen.
Stänger jag av och startar om, så kan jag köra en stund till innan det blir likadant
Har sett många liknande problem i andra trådar men inga bra svar.
Voltregulatorn visar ungefär 13v om jag mätar på låga och höga varv och behöver inte byta några lampor.
det är monterat en annan handtagsvärmare på gassidan som bara har ett läge kan ju tilläggas, en svart kabel till orangel/lila från kabelhärvan, en svart jordad i styret med den svartgula från kabelhärvan.
jordfel?

JIIG

Välkänd medlem
7 okt 2010
124
1
18
umeå
VAr ute idag efter att ha fixat bromskontakten som var paj och sprayat alla kontakter, men ingen skillnad.
Det är samma fenomen som när man startar skotern elller lägger i backen, för då lyser olja, temp och helljuslampan tills man varvat upp den en gång, och det är likadant på min x-trim-08.
knepigt när det händer när man kör för fullt.

Ingen som har nått tips!

JIIG

Välkänd medlem
7 okt 2010
124
1
18
umeå
Grrr!!
Hittade en kabel till back triggern som lossnat och blivit skalad mot motorn, men den var det inte heller:-(
Provat att koppla bort värmarna men utan resultat.

Måste man ha minst 600cc för att få nå tips på forumet?

Jackal

Ny medlem
3 jan 2013
2
0
1
Sjekk sikringsholderne! Hadde akkurat samme sak på min, og da var sikringsholderen smeltet(etter at jeg byttet voltregulator...)! Ny holder og sjekk av krokodilleklemmene så har jeg kjørt i ett år uten problemer.