EM Tunnlar

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
:ciao:Har kollat runt lite på jänkarforum och det är "många" som sätter eftermarknadstunnlar på deras skotrar.
Personligen tycker jag att dom ser helfräcka ut och undrar när någon i sverige börjar med sådant "trams" att ta moddningen ett steg högre åt oss skoterfolk på "fel" sida av atlanten? ;)

Vill skapa lite diskution kring tunnlar och om det är möjligt för en dödlig med en vinkelslip att skapa nått liknande?:rock:

Mer moddning åt folket!

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
CR verkar vara den populäraste tunneln med högst betyg av jänkarna

undra om man skulle försöka få tag i en bandtunnel å dona lite med den:hmmmm:
då skulle man få en ganska så personlig look på sin släde ;)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Min plan var ju att göra om forstegen som CR har dom :) fast problemet sen är att de e ett sånt stort jobb med att byta ut bandtunneln.. Och så tror jag att jag kanske har lite för kort maskin för att de ska se bra ut..

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, men då tunneln som sitter på är i perfekt skick å den andra redan har en liten skada längst bak på fotstegen så tycker jag att de är lite synd att kapa sönder den som är hel.. å en annan orsak är att om de inte blir bra så har jag kvar en hel, är inte så sugen på att köpa en ny då dom kostar 7000..

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
7000?
det var inte farligt.en original till min går på 16000 ny..

ajja hur som hellst....

har avverkat min andra tunnel på vectorn nu.

så jag hadde tänkt beställa en mpi mountain tunnel och ev en annan boggie...
först gick det inte att fixxa någon frakt hit.

nu har jag ordnat frakt via en släkting.

när vi ringer till mpi får vi till svar att dom inte finns i lager och ev inte ska tillverkas några nya.men OM det tillverkas så blir det i oktober....

f ö r b a n n a t tråkigt

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
en som har en sks 700 i kiruna har gjort om sin bakdel.
jag hade velat göra åt det lite mer extrema hållet, typ rör-fotsteg och nästan bara en plåt där bak, ungefär som på bilden där uppe.

jävligt trist det där RotaX447, för om vi får nån som importerar tunnlar utan att salta priserna allt för regält så hade det nog gått att sälja

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
eftersom det när sig att importera bilar så borde det ju bära sig att importera snöskoterdelar i container alltså.

det tråkiga är jo dock att priserna på delar i usa är minst hälften jämfört med här.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
17 år och går skola för mig.....har mailat en annan firma nu ang tunnel.får hoppas den går att ordna fram.dock dyrare än mpi tunneln som bara kosta 5500kr

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
17 år och går skola för mig.....har mailat en annan firma nu ang tunnel.får hoppas den går att ordna fram.dock dyrare än mpi tunneln som bara kosta 5500kr
om du får en tunnel så vill jag höra en recension hur snöegenskaperna förändrades :D håller tummarna för dig :)