Gäller Polaris Indy Ultra Touring 1997
Känner att det är dags för en ny tråd då orginaltråden om xenonmontering börjar bli lite överfull (över 70 poster och 3 sidor) och problemet numera är inte xenon:ett utan laddningen till batteriet. Orginaltråden: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?45808-Har-monterat-xenon-på-gamla-Polarisen
För att få full laddning till batteriet bytte jag voltregulatorn till en från Rinab med inbyggd likriktare, denna: http://rinab.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=14169
Mäter jag på gul inkommande till regulatorn har jag varierande växelström uppått 20 volt innan maskinen vill börja köra iväg, känns OK så långt.
Men ut från laddningsregulatorns röda kabel får jag bara 6 volt (likström) när jag borde få runt 13 till batteriet. Inbillar mig även att växelströmen är svagare numera för jag tyckte (kan ha varit inbillning) att handtagsvärmare och instrumentbelysning och baklyse var lite klent ikväll.
Har försökt mig på att göra en liten ritning på hur jag kopplat, skulle inte förvåna mig om jag gjort fel men det antar jag någon här kan reda ut i så fall.
Ett tillägg till bilden är att jag kopplade in gul/gröna från regulatorn med gul/röda från statorn genom att förgrena gul/röda, typ en T-koppling så gul/röda alltjämt var hel så att säga, borde jag istället ha klippt gul/röda från statorn och endast kopplat in gul/gröna från nya regulatorn till den sladden?
För info kunde jag köra 1,5 timme ikväll innan ena lampan slocknade pga spänningsbrist i batteriet, kan alltså belasta med 2*55W xenon lampor ganska länge trots allt, men man vill ju ha elstart och lyse betydligt längre än så
Känner att det är dags för en ny tråd då orginaltråden om xenonmontering börjar bli lite överfull (över 70 poster och 3 sidor) och problemet numera är inte xenon:ett utan laddningen till batteriet. Orginaltråden: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?45808-Har-monterat-xenon-på-gamla-Polarisen
För att få full laddning till batteriet bytte jag voltregulatorn till en från Rinab med inbyggd likriktare, denna: http://rinab.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=14169
Mäter jag på gul inkommande till regulatorn har jag varierande växelström uppått 20 volt innan maskinen vill börja köra iväg, känns OK så långt.
Men ut från laddningsregulatorns röda kabel får jag bara 6 volt (likström) när jag borde få runt 13 till batteriet. Inbillar mig även att växelströmen är svagare numera för jag tyckte (kan ha varit inbillning) att handtagsvärmare och instrumentbelysning och baklyse var lite klent ikväll.
Har försökt mig på att göra en liten ritning på hur jag kopplat, skulle inte förvåna mig om jag gjort fel men det antar jag någon här kan reda ut i så fall.
Ett tillägg till bilden är att jag kopplade in gul/gröna från regulatorn med gul/röda från statorn genom att förgrena gul/röda, typ en T-koppling så gul/röda alltjämt var hel så att säga, borde jag istället ha klippt gul/röda från statorn och endast kopplat in gul/gröna från nya regulatorn till den sladden?
För info kunde jag köra 1,5 timme ikväll innan ena lampan slocknade pga spänningsbrist i batteriet, kan alltså belasta med 2*55W xenon lampor ganska länge trots allt, men man vill ju ha elstart och lyse betydligt längre än så
Last edited: