Enduro 500 stiftproblem

hundfoder

Medlem
16 feb 2009
10
0
1
mellansel
Har en enduro 500 -99 som går ca. 5 mil sen slutar den gå på vänstra cylindern. Stiftet är svart men högra är brunt som det ska vara. När jag byter vänstra stiftet går den 5 mil till. Jag har rengjort och bytt plats på förgasarna, rengjort avgasportarna, bytt plats på tändhattarna, det är 10 kg komp i båda, luftburken är ren, slidmatningen(eller vad det heter) ser ut att funka men vänstra stiftet går fortfarande bara några mil, vad kan vara fel ?

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Går vakumslangen till bränslepumpen in på blocket på variatorsidan, så kan de vara bränslemembranet som e trasigt.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Tycker du ska ta lös cyl. fast kompen är bra.. Har en polare som hade problem med att den åt stift, vi kolla kompen och den var ok.. fundera som satan och testa byta allt i tändväg, sen öppna vi upp den och den hade skurit, var bara ringarna som var fina därför var kompen bra..

ersketi

Välkänd medlem
10 apr 2007
216
0
16
Bergsjö i Hälsingland
Har en enduro 500 -99 som går ca. 5 mil sen slutar den gå på vänstra cylindern. Stiftet är svart men högra är brunt som det ska vara. När jag byter vänstra stiftet går den 5 mil till. Jag har rengjort och bytt plats på förgasarna, rengjort avgasportarna, bytt plats på tändhattarna, det är 10 kg komp i båda, luftburken är ren, slidmatningen(eller vad det heter) ser ut att funka men vänstra stiftet går fortfarande bara några mil, vad kan vara fel ?
Komihåg att byta tillbaka förgasarna alternativt bestycka tvärtom om den är slidmatad och har olika bestyckning i respektive förgasare;)