Enduro-583 , G-Type ( 1997 - 2000 ) Info... ?

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
Skulle vilja veta lite om denna skoter.Hur går den i lössnö?Är det bra dämpning?är det back på dom?Hur fort går dom?Hur mycket bensin drar dom?
Skriv bara lite om den.
mvh frollan

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Sv: Info om Lynx Enduro 583 -98

Dom har white power dämpare...enligt en snowmobile tidning ja hittade i garderoben så hade dom bland annat ett pluss till dämpningen och ett minus var "mycket vikt orkar inte":eek: ....G-typarna ska visst vara ganska tunga?

EDIT:Dom ska inte ha back om ingen moterat efteråt....

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
Skulle vilja lite fördelar och nackdelar med lynx enduro 583 -98?

Finns det back på dom?Hur går dom i lössnö?Hur fort går dom?
ja de är bara ni skriver lite

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå

Min går då bra som fan den har racklat lite... men det beror nog på hur man kör (sparar inte direkt på gasen)! men dom drar ungefär som en vanlig 600 om du köper en 97 så har dom ju öhlinare runt om. jag upplever då inte skotern som att det skulle vara speciellt tung. Dom går bra som fan i snö lätt bästa korta skotern jag kört i lössnön!
Mvh axL

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs

Min går då bra som fan den har racklat lite... men det beror nog på hur man kör (sparar inte direkt på gasen)! men dom drar ungefär som en vanlig 600 om du köper en 97 så har dom ju öhlinare runt om. jag upplever då inte skotern som att det skulle vara speciellt tung. Dom går bra som fan i snö lätt bästa korta skotern jag kört i lössnön!
Mvh axL
Hur många skotrar har du kört då :D ?