Enduro 600 ( 2001 ) Oljeförbrukning... ?

kordong

Välkänd medlem
21 feb 2005
132
0
6
har en enduro 600 -01 som jag tycker drar mkt olja.. har varit tvungen att fylla dubbelt så många ggr som min kompis som har en mxz 670ho.

Går det ställa in på ngt vis? eller är det bara att köpa mer olja och se glad ut?

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
hej ..
det går att ställa,men vore det min maskin så skulle jag ta bort separat smörjningen för å va säker på att det funkar
inte så skoj å upptäcka att det inte funkar ...nya kolvar cylindrar + vevaxel e inte billigt om det *****s

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Om jag hadde varit dig jockefors så hadde jag inte tagit bort ojebehållaren för den smörjär även något lager i motorn som inte bensinen kan smörja. Jag har enn 440 med ojeblandning direkt i bensinen och då har jag en ytte pytte liten olje behållara ochså som ska fylla den funktionen som inte bensinen

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
hej..
Förlåt..

så här då plocka bort separat smörjningen...fixa nått som smörjer sliddreven i motorn om du har det,vet du inte hur man gör så fins det förlkarat på forumet
så det e bara å läsa...vad sitter det för motor i den ?

btw
det sitter en arm på olje pumpen kolla så den fjädrar tillbaks som den ska..

Last edited:

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Exakt det finns en tråd här på forumet som det står massvis om att ta bort oljepumpen å blanda separat så kolla där. Där står det nog allt du behöver veta