Enduro 600 SP 01

Conjacken

Välkänd medlem
11 feb 2010
140
0
6
Tjenare, jag har några frågor ang. min skoter.
Visst är det 307 original på dom?
Skulle det vara svårt att "förlänga" till 327? (Har en polare som ska sälja sin 44as matta och han har den längden, så därför jag undrar)
Eller behövs det ens förlängas för den lilla biten?
Är det 2.52 delning?
(vad är det som avgör delningen? drivhjulen har jag fattat, men vad)
Vad är det för kugg original? Hade tänkt dreva ner 2 kugg samtidigt som jag byter till 44an och är inte helt säker på om det är bytt tidigare.
Hur mycket måste jag svarva ner dom övre boggiehjulen? Räcker det med 5 mm?

tacksam för alla svar! :)
Mvh Conjacken

Jonathan90

Aktiv medlem
10 feb 2013
73
4
8
Charlottenberg
Tja. Ja de är 307 original på dom, de där me förlängning vågar ja inte svara på, och 2.52 delning är det. 9 kugg är drivhjulen te mattan. Jag dreva ner min enduro 600 ho 2 kugg på lilla drevet i kedjehuset och jag hade 24 original. Och jag har precis monterat 44 matta på min så jag kan säga att jag svarvade ner mina tills det bara var lite lite gummi kvar på boggiehjulen. Tror dom är 107 original och blev väl ca 88 när ja va färdig. Och det funka utmärkt. =) STOR SKILLNAD!

Conjacken

Välkänd medlem
11 feb 2010
140
0
6
Tja. Ja de är 307 original på dom, de där me förlängning vågar ja inte svara på, och 2.52 delning är det. 9 kugg är drivhjulen te mattan. Jag dreva ner min enduro 600 ho 2 kugg på lilla drevet i kedjehuset och jag hade 24 original. Och jag har precis monterat 44 matta på min så jag kan säga att jag svarvade ner mina tills det bara var lite lite gummi kvar på boggiehjulen. Tror dom är 107 original och blev väl ca 88 när ja va färdig. Och det funka utmärkt. =) STOR SKILLNAD!
Okey, tackar! Har en sliten 32a nu och tycker att ja kör ba fast så fort ja kör utanför leden :p
Ingen anna som har erfarenhet av förlängning?