Jag håller med. Bror min körde ju också med 44mm på sin enduro 700 utan några som helst problem. Dom dryga 2 laxarna kan du lägga på ett dynamo joe variator kitt el liknande.Jepp, än så länge har den funkat bra. Jag har då inte behövt fixa något förrutom bytt lite slitdelar, Boggielager, glidklackar i variatorn m.m. då den har gått ca. 800mil.
Min matta är 3450x380x44mm och på den går det inte ens att ha nonsliphjul då var tredje kugglucka är stängd.
Tycker inte det är värt att sätta pengar på drivhjul för 2150 spänn. Sätt pengarna på V-kitt eller något annat roligt!
okej, för endel säger att serie 3 motorerna på 600 brukar inte rackla men att det är större chans att det gör det med 700, så vet inte om jag ska köpa 600 elr 700... men om jag köper en 700 och stoppar på 44mm matta, tror ni att det är stor chans att drivhjulen pajjar? och tror ni att det är stor chans att det blir motor haveri?Jepp, än så länge har den funkat bra. Jag har då inte behövt fixa något förrutom bytt lite slitdelar, Boggielager, glidklackar i variatorn m.m. då den har gått ca. 800mil.
Min matta är 3450x380x44mm och på den går det inte ens att ha nonsliphjul då var tredje kugglucka är stängd.
Tycker inte det är värt att sätta pengar på drivhjul för 2150 spänn. Sätt pengarna på V-kitt eller något annat roligt!
Det är 800an som racklar, jag har inte hört nån 600 el 700 som racklat iaf. Jag tror inte det spelar nån större roll vilken du köper, dom är nog ganska lika i effekt. Jag tyckte min brors Enduro 700 var jävligt slö, men det är kanske för att man kör en SRX.okej, för endel säger att serie 3 motorerna på 600 brukar inte rackla men att det är större chans att det gör det med 700, så vet inte om jag ska köpa 600 elr 700... men om jag köper en 700 och stoppar på 44mm matta, tror ni att det är stor chans att drivhjulen pajjar? och tror ni att det är stor chans att det blir motor haveri?