Enduro 700 Problem, gick varm!

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Tjenare!

Fick ett problem med enduron, den gick varm förut.. Så rev isär den och bytte kolvar och satte dit cylindrarna utan topp och dylikt.

Skulle kolla ifall den gick runt fint, men på högra cylindern ( Om man står på skotern) så tar det typ stopp när veven ska vända, så får man ta i hårdare i primären för att den ska gå runt.. Men går runt hur fint som helst när man drar runt den från övre läge.. Hoppas ni förstår hur jag menar!

Ifall det antagligen är något lager på veven som sagt upp sig då?

PS. Den gick så varm att toppen bytte färg.. Så var några grader.....

Mvh Marcus

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Den glappar inget vad som känns, bara att det tar "stopp" så man får ta i hårdare..

Men pratade med en som kör skotercross idag, han kunde inte tänka sig något annat än att det var lagret. Så han sa att det bara var att riva och så skulle han kolla över den! :)

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jag hade massor med tur...

Precis innan jag skulle dela på blocket så vände jag det upp och ner, och vips så for det ur en pinne från nållagret som var i 2 delar.. Och nu går det runt hur fint som helst! ;)

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Japp, och jag hade en ***** tur att det inte var några lager!

Det är inte billigt att skicka iväg veven för det! ;)

hagge81

Aktiv medlem
12 feb 2006
52
0
1
43
Ojdå, tur att du inte stoppa ihop den och startade då.

Till förra säsongen så fick jag en sådan rolig överaskning när de va dags för genomgång av motorn, då hade ena knastret lossnat o åkt med runt i motorn, de blev nya kolvar, ny nicasilade cyl osv, blev elva tusen för höstgenomgången...:)