Fastkörningar. Sänk boggien med dropbrackets annars ställer de sig på fotstegen i pudret. Sen hade jag ett problem med att den betedde sig precis som om den "kokade torr", men jag tror orsaken var ett sprucket insugsgummi, hann aldrig testa då jag gjorde bytet en bit in på sommaren och sedan sålde den i höstas. Utöver detta vet jag att folk haft startproblem, och monterat primer. Själv hade jag aldrig det problemet utan det krävdes högst 2-3 ryck, även om den så hade stått hela sommaren orörd!vad brukar vara de vanligaste felen på et från tidiga 80 talet då?
kanske i skellefteå......men här nere i mitten av sverige så får man nog skänka sådana för att bli av med dom...jag har 2 gamla som står på baksidan.....försök skänka dom 2års tid nu....fungerar och går att använda(Everest 500 -80 och en yamaha ss 440 -84?)
Angånde det här med dropbrackets är det svårt att göra? Ungefär hur mkt går dom lös på? Lite ot men endåFastkörningar. Sänk boggien med dropbrackets annars ställer de sig på fotstegen i pudret. Sen hade jag ett problem med att den betedde sig precis som om den "kokade torr", men jag tror orsaken var ett sprucket insugsgummi, hann aldrig testa då jag gjorde bytet en bit in på sommaren och sedan sålde den i höstas. Utöver detta vet jag att folk haft startproblem, och monterat primer. Själv hade jag aldrig det problemet utan det krävdes högst 2-3 ryck, även om den så hade stått hela sommaren orörd!