hej!
skoter spec*
ET250T
motor:250cc
chassi: 82 årmod 250 förlängning plus 340 förlängning "lång"
i nu läget ha ja en ET250T som ni kanske förstår... som har skruit me burken och variatorn har 2 vikter lossna.. men skoter är för mycket i mina ögon för att skrota... så det började me att ja kolla de upp vad en ny kolv kosta.. den gick på ca 600kr och en beg variator på skroten gick på va 3 tusen kr så.. då fick ja förslage köp en ny motor... och ja letat och letat hela sommaren nu hittade ja en 340motor.. men ja vill veta hur mycket ja måste bygga om skotern. För den ska passa förstår ju själv att ja måste bygga ditt nya motorfästen. Men i styr väg och och luft burken fästen.. går de ha öppen luftfilter på en 340cc motor utan att den skär `? olie burkens fäste.. hur gör ja där..? alla svar och gärna bilder hur de se ut under en ET340 me 80-83 chassi allså de näst älsta vet ej exakta årsmodelen men på ett ungefär...
och sedan mitt chassi... de är ombyggt så de är extra förlängt me boggie och allt och så.. nu i sommar när ja skruva loss 250cc motorn kollade ja lite på skoterns övriga skick och då insåg ja att ja hade fler sprickor i mattan än vad ja trott... men då kom vi till pris lappen för en ny matta ca 4000-5000kr 3200mm är mattan motsvarande 340 förlängd... och jag tro ja kan hitta en 307 boggie me matta billigare.... men då kom vi till ombyggnad förutom att lägga emlan klosar på axeln och så vad behöver ja göra....
MvH *croll*!
skoter spec*
ET250T
motor:250cc
chassi: 82 årmod 250 förlängning plus 340 förlängning "lång"
i nu läget ha ja en ET250T som ni kanske förstår... som har skruit me burken och variatorn har 2 vikter lossna.. men skoter är för mycket i mina ögon för att skrota... så det började me att ja kolla de upp vad en ny kolv kosta.. den gick på ca 600kr och en beg variator på skroten gick på va 3 tusen kr så.. då fick ja förslage köp en ny motor... och ja letat och letat hela sommaren nu hittade ja en 340motor.. men ja vill veta hur mycket ja måste bygga om skotern. För den ska passa förstår ju själv att ja måste bygga ditt nya motorfästen. Men i styr väg och och luft burken fästen.. går de ha öppen luftfilter på en 340cc motor utan att den skär `? olie burkens fäste.. hur gör ja där..? alla svar och gärna bilder hur de se ut under en ET340 me 80-83 chassi allså de näst älsta vet ej exakta årsmodelen men på ett ungefär...
och sedan mitt chassi... de är ombyggt så de är extra förlängt me boggie och allt och så.. nu i sommar när ja skruva loss 250cc motorn kollade ja lite på skoterns övriga skick och då insåg ja att ja hade fler sprickor i mattan än vad ja trott... men då kom vi till pris lappen för en ny matta ca 4000-5000kr 3200mm är mattan motsvarande 340 förlängd... och jag tro ja kan hitta en 307 boggie me matta billigare.... men då kom vi till ombyggnad förutom att lägga emlan klosar på axeln och så vad behöver ja göra....
MvH *croll*!