Etanol pluggen på 800 cfi??

blizzen

Välkänd medlem
19 nov 2012
284
0
16
Piteå
Hej!

Vad är detta för mojäng, vad ger den?
vad händer?
förutsättningar?
Vad händer om man har den i kopplad och kör 98 respektive inte i kopplad och kör 95 oktan?
går den sämre?
vars sitter pluggen?

mvh
 

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Jag har min ikopplad och kör på både 95 å 98. Märker ingen skillnad mellan oktanen.
Kontakten ändrar motståndet (ohm) i ECU:n.
I runda svängar tycker polaris att man ska ha den ikopplad för 98 och urkopplad för 95 oktan.

--------Polaris Owner's Manual Addendum PN 9922137

Application
2009 600 IQ/Dragon/ES
2009 600 Switchback/Dragon/ES
2009 800 IQ/Dragon/ES
2009 800 RMK/Dragon/144, 155, 163
2009 800 Assualt

Your 2009 Polaris Snowmobile has been equipped with a feature within the ECU that allows you to select the proper calibration mapfor the fuel available in your regon. The machines listed above were produced in the "unplugged," or ethanol fuel mode.

IMPORTANT: it is imperative that the engine is not operated with ethanol fuel while the black/blue and pink wires are connected together or engine failure could occur.

The mode change wires are located in the wiring harness secured to the rear underside of the clutch guard behind the machine console. If in doubtabout fuel quality, always operate with the connectors unplugged.

Unplugged: Leave the wires UNPLUGGED when using oxygenated fuel containing up to 10% ethanol. Never use E85 blended fuel

Connected: CONNECT the black/blue and pink wires together when using non-ethanol blended fuel only!------------
 

blizzen

Välkänd medlem
19 nov 2012
284
0
16
Piteå
Denna kontakt sitter bakom sekundervariatorn/vid nyckeln ungefär?

Finns det något som säger att man ska ha den i kopplad om man kör med något effektsystem eller dylikt?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Jo på dom äldre sitter dom längst bak vid variatorskyddet. Är 2 kablar som ska kopplas ihop/va isär beroende på vad du ska köra med.
På pro chassiet sitter den snett bakom oljebehållaren. Där är det en "plugg" som man på -11 byter ut mot en annan och på -12 så vänder man på den.