P patric70 Välkänd medlem 14 okt 2014 131 3 18 Södra Dalarna 30 okt 2014 #1 Vad är orsaken till det? När de byter, byter de då bara ett mot ett eller förbättrar de motorn också?
Vad är orsaken till det? När de byter, byter de då bara ett mot ett eller förbättrar de motorn också?
A A.Holm1 Insane sledder 8 feb 2007 2.670 18 0 Grängesberg 31 okt 2014 #3 Tror att det var att ringstoppen på 11 och 12 som kunde lossna och orsaka ras. De byter mot en kolv där stoppen ska sitta kvar bättre.
Tror att det var att ringstoppen på 11 och 12 som kunde lossna och orsaka ras. De byter mot en kolv där stoppen ska sitta kvar bättre.
Gabbe1 Välkänd medlem 6 nov 2011 1.601 21 38 Ö-vik 31 okt 2014 #4 2011 var det ringstoppet som kunde lossna. På 2012 kan kolvringsspåret under vissa ovanliga förhållanden slitas. Dock verkar det som att i stort sett alla kolvar som plockas ut ur 2012 ser felfria ut, man kan nog se kolvbytet 2012 som en ren bonus.
2011 var det ringstoppet som kunde lossna. På 2012 kan kolvringsspåret under vissa ovanliga förhållanden slitas. Dock verkar det som att i stort sett alla kolvar som plockas ut ur 2012 ser felfria ut, man kan nog se kolvbytet 2012 som en ren bonus.
P Pyrro Välkänd medlem 12 sept 2005 2.807 1 36 Sundsvall 6 dec 2014 #5 2011 har även inspektion av inre PTO lager då det kan klättra ur, OM det har gjort det så byts även vevaxel. 2012 har även kontrolldragning av muttrar till avgasventilerna och en ECM uppdatering.
2011 har även inspektion av inre PTO lager då det kan klättra ur, OM det har gjort det så byts även vevaxel. 2012 har även kontrolldragning av muttrar till avgasventilerna och en ECM uppdatering.