everest 440 långtidsprojekt

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Hej! startar en ny tråd för tänkte att jag ska fixa till min everest tnt 440..
Och om ni har några förslag eller idéer på vad jag kan göra så säg gärna till!
Tanken var att försöka påbörja detta projekt (en led/första som är så lätt som möjligt under 200 kg) när taket i garaget är klart.
Så, det jag har användning av är ett everest chassie med fungerande motor.

Något förslag på boggie ellr liknande som skulle kunna passa??

Last edited:

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
undrar om man skulle kunna ta några roliga grejjer som t.ex motor,boggie,matta o kanske framdämpare från formulan? börjar ev. till sommarn om det skulle gå att genomföra:)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Blir ingen "under 200"-maskin om du tar delarna från en Formula. Sikta på fläktkylt om den ska vara lätt. Kanske en 503:a med dubbla förgasare, fmx-dyna med lätt moppesits, mesh-huv utan lyse mm. Kolla på Cutlass-bygget så kanske du får lite inspiration, den var ju galet lätt och cool!

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
jaa, de kanske stämmer de du säger, 440:in som sitter i fungerar ju, så den kanske man kan ha i till en början, men vad kan man ha för boggie/matta då? längden spelar ju ingen roll, men en ny för att få bättre dämpning är ju något som jag hade tänkt byta, så något förslag på det kanske? t.ex zr eller liknande???:)

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
har en mxz boggie från 00 :) pulverlackad gul, dock utan slides du kan få köpa för en bra peng! :) hör av dig via PM eller nånting annat :)