everest 440 mod

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Detta är vad man kan få av sin farfar: en icke fungerande everest 440.Som ni ser så e det ingen skönhet direkt men det blir de förhoppningsvis ändring på!:)
Det lilla jag gjort nu är:
-Bytt till en tnt everest 440 motor (ej fungerande) p.g.a att jag har ingen lust att hä igång orginalmotorn har meka med den hela vintern...
-Gjort hemmagjord styrhöjare och fixxat nytt styre till de.
-Breddat skidorna eller vad man nu ska säga..
-Plockat bort allt för huven p.g.a att jag ska laga/lacka om den.

Kommer lägga upp bilder litte då o då när jag fixxar till den:D
Endast 14 så ha inte för höga färväntningar haha:D

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
fyy fan på minner mig så sjukt mycket om min everest 340 :D:D dom e så jävla roliga och hålla på med :D

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Har nu fått igång den:D sist fader körde den så small de till o sen har den stått i nåra år utan tak, tog bort svänghjulet och såg att krysschilen eller hur det nu stavas va trasig så bytte den o hädde på allt igen men inget hände sen så testade vi att fixa kabel som går till jord och då small den igång på första rycket:D:D::D

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
fyy fan på minner mig så sjukt mycket om min everest 340 :D:D dom e så jävla roliga och hålla på med :D
Håller med dej, fick min fars Everest 340 -78.a när jag var 15år, den var med om mycket skoj! Höll på att brinna upp för mej 2 ggr....

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
ska försöka hålla mej så mkt som möjligt till biltemas grejjor så de ska bli så billigt som möjligt=)
har väll gjort av 2-300 på den nu.. men inga grojjer som e med på bild=)

Last edited:

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Som ni ser ska jag byta chassie igen för nu har jag fått tummen ur å dra ner de te garage.. de är även registrerat de e inte de andra.. som ni ser så e inte de här inte finare skick så ska polera o putsa upp o rengöra överallt o höjja boggien så de blir nå till slut:D styrhöjare o crosstyre en självklarhet:D