Everest 444 l/c driftsäker?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Sv: Everest 444 l/c

Svår fråga, i allmänhet är den bra. men beror helt på hur långt motorn gått? renoverad någon gång? i sånna fall vad byttes och av vem? har motorn gått hårt? etc etc finns många faktorer som spelar in.

E

ejwbegysv

Sv: Everest 444 l/c

Bara man ser till att oljepumpen fungerar som den ska så är det en hållbar skoter... Jag hade iofs 464L/C och den gick hur bra som hellst i måånga år tills oljeslangen hoppade av och jag körde en hel helg utan olja.... Stoppade sen i en Rotax 503 i den så levde den måånga år till.... Tills variatorn sprack i 10000 bitar...

Är nog inte motorn som går sönder först.. slitdelar som lager, matta osv.. är nog det du ska se upp med... Kolla klappet på drivaxeln som går in i kedjehuset bla..

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Hur är driftsäkerheten på en Ski-Doo Everest 444 L/C ?
Ursäkta om jag är ironisk, men du frågar om driftsäkerhet på en motor/maskin som alltså är ca 30 år :eek: gammal !

Vad tror/gissar du själv om svaret ?

- - - - - -

Ski-Doo Everest 444 LC , fanns som 1977 / 1978 / 1979 års modell.

Alla Rotax RV motorer är väldigt stryktåliga oavsett årsmodell så
sköter du bara så att lagren har smörjning och ger den en si så där 2-2,5 % 2-T olja så håller den nog bra.

I dag skänker man nästan bort dessa Everest'ar gratis så du kan nog få tag i ett par stycken vrak för inga pengar alls och plocka i hop en Pärla !!

.