Tjena!
Har precis förskönat motorn på en Exciter 440 -80.
Nya kolvar, ringar, nya packningar, nya tändkablar+hattar, ny tändspole, ny bränslepump, nya bränsleslangar, nytt bränslefilter.
Komp 6,3 och 6,9. Biltemas testare Anses vara okej?
Orginal luftburk var kass så kör med ett UNI-filter (öppet).
Provstartade skotern igår, och den vitryker något kopiöst. Garaget på 50kvm blir helt rökfyllt på någon minut.
Provkörde ett varv runt huset, och upplever att den böar på låga varv och lite i mellanregistret. Eftersom det är nya kolvar provade jag inget i högre registret, defintivt inte något jag tordes heller med tanke på att den verkade gå magert.
Tog ur tändstiften och det vitryker ur hålen.
Justerkruven är skruvad enligt spec 1 5/8 ut från botten och hur mycket man än skruvar så vill den knappt reagera på tomgången. Justerar skruven endast lågfart/tomgång och hur är det, skruvas den in eller ut för fetare blandning?
Att den går för magert förstår jag, förmodligen till följd av det öppna filtret?
Stiften är inte ens nästan lite bruna. Ser ut som nya och är nästan snustorra.
Lågfart 90 och mainjet 140.
Någon som har rekommendationer på bestyckning som en bra utgångspunkt vid öppet filter? Eller övriga förslag på vart jag ska börja laborera för att få den att gå bättre?
Finns ju inga fler justeringsmöjligheter än så på Keihin förgasaren vad jag förstår?
Tacksam för svar.
Har precis förskönat motorn på en Exciter 440 -80.
Nya kolvar, ringar, nya packningar, nya tändkablar+hattar, ny tändspole, ny bränslepump, nya bränsleslangar, nytt bränslefilter.
Komp 6,3 och 6,9. Biltemas testare Anses vara okej?
Orginal luftburk var kass så kör med ett UNI-filter (öppet).
Provstartade skotern igår, och den vitryker något kopiöst. Garaget på 50kvm blir helt rökfyllt på någon minut.
Provkörde ett varv runt huset, och upplever att den böar på låga varv och lite i mellanregistret. Eftersom det är nya kolvar provade jag inget i högre registret, defintivt inte något jag tordes heller med tanke på att den verkade gå magert.
Tog ur tändstiften och det vitryker ur hålen.
Justerkruven är skruvad enligt spec 1 5/8 ut från botten och hur mycket man än skruvar så vill den knappt reagera på tomgången. Justerar skruven endast lågfart/tomgång och hur är det, skruvas den in eller ut för fetare blandning?
Att den går för magert förstår jag, förmodligen till följd av det öppna filtret?
Stiften är inte ens nästan lite bruna. Ser ut som nya och är nästan snustorra.
Lågfart 90 och mainjet 140.
Någon som har rekommendationer på bestyckning som en bra utgångspunkt vid öppet filter? Eller övriga förslag på vart jag ska börja laborera för att få den att gå bättre?
Finns ju inga fler justeringsmöjligheter än så på Keihin förgasaren vad jag förstår?
Tacksam för svar.
Last edited: