Exciter 570 II ( SX ) 1993

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
:) Hej !

Har köpt en sådan maskin till Frugan och jag har inte varit "Sushi" ägare förut.......

Är det någon som äger eller har ägt en sådan maskin och kan berätta en massa
bra TIPS & TRIX i kring denna maskin ??

Jag har tänkt att gå igenom hela maskinen nu innan hon börjar att köra med den men tyvärr följde det inte med någon instruktionsbok.

- - - - -

Jag har skruvat en hel del i efterföljande modell ( V-Max 500/600 , 94-97 ) och på dem så är ju tex. ett byte till tunnare toppackning en mycket bra modifiering.

Vet någon om det är lika på Exciter'n ?

Eller annat som kan vara bra att veta ?

- - - - - -

Vad är Standard :
* Förgasarbestyckning ?
* Variatorbestyckning ?
* Kedje utväxling ?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Last edited:

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
2stroke skrev:
:confused: Kom igen nu !!!

Nog måste väl någon av alla YAMAHA freak här, ha ägt en Exciter II !!

HJÄLP !
- - - -
Jajamensan jag har ägt en exakt sådan men inte fasiken minns man väl hur allt va med den .. det var ju för sjutton å snart 10 år sen ..

Exciter SX är ju en Jubileums modell i o m att det var sista året av den tror jag .
Det som skiljer Exciter SX mot övriga är lägre placerad motor hårdare portning, flatside gasare = mera effekt än övriga Exciters ca 95hk tro jag det var ..
Den har bredare spårvidd och justerbara framfjädrar, mm mm .

Men förgasar/variator bestyckning och sådant minns man inte .. jag rörde då inte heller det så ..
Men det tar ju närmaste Yamaha handlare reda på åt dig direkt :)

Sen nåt speciellt trix med dom minns jag inte att det va .. Jag tror att dom har rätt högt compa orginal så jag skulle inte röra nåt vad gäller sådant.