Exciter drar mycket.

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Hej, var ute å körde tills jag fick soppatrosk. Jag kom ca 2,8 mil på 10 liter.
räknade ut att det var 3,57 liter milen.
Tycker det är orimligt mycke för den här skotern. Körde ganska lungt oxå pga av inkörning.
Vad kan det vara för fel att den drar så mycket bensin:eek: ??
Den går inte jättebra heller. om man trycker full gas så vill den nästan dö bort, man måst ge halvgas först ett tag innan man kan ge fullt.
Förslag på vad som borde kollas?

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Drar ju mer nu i början när du kör in den eftersom de går tungt eftersom kolvarna som ja förmodar att du har bytt ska slita in sig...Stoppa i nya kolvar i en ex440 och den drog 5liter på 3km den... De du! ;) men sen när de hade gått till sej så vart de bra...Sen att den går lite konstigt beror vell på att du har mer olja än vanligt eftersom du kör in?!

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Jo den rykte ju och hade sig med så mycke olja. men nu när jag tankade i lite mindre olja en sist gick den nästan lite bättre men inte jättebra.
Orkar knappt uppför backarna även om det är skare. den börjar inte ens spinna.
Ska kolla över förgasarna å rengöra.
Om int det hjälper blire det vell att prova byta munstycken eller variator service.

D

Daweasel

Är det första repan för i år? Jag skulle nog pillra isär förgasarna och titta till flottörhuset, kanske har flottörerna hängt sig. Är stiften svarta och sotiga? Då går den fett. Seså, fram med verktygen och karva sta!//ErikW

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Jag hade ett liknande problem med min exiter.. orkeslös, seg gasad innan varvet kom.. å det visade sig (efter jag hade bytt stift 2ggr, mätt upp spolen osv osv..) att choke vajern inte gick tillbaka helt så choken låg på. Så ett tips e att kolla det om du inte redan gort de!